CENTRO UNIVERSITARIO FRANCO MEXICANO DE MONTERREY

PLANEACIÓN DIARIA PRIMAVERA 2O24

I. Información general

información de la sesión

Sesión #8
Etapa 1
Semana 2
Unidad:
Management Forms and Space
Semestre:
Primavera 2024
Docente:
Hiram Azael Cisneros Rodríguez
Clase:
Regular
Modalidad:
Bilingüe
Grupos: 42, 43

Angles and lines (parallel and transversal lines)

Evidencia:
Física
Materiales:
Guía de Aprendizaje, Libreta y Pluma
Fecha: enero 25, 2024

II. Plan de Clase

Estrategias de Enseñanza

Teacher offers the class

Teacher takes attendance

Using the ideas seen in last class, teacher  helps students to understand that when 2 lines cross each other and there’s another  parallel line, the corresponding will measure the same. 

Students visualize the idea on the board and solve some examples. 

Teacher assigns problems from the book pp. 29, 35 and 36.

 

 

Estrategias de Aprendizaje

Students offer the class

Students respond to the attendance

Students pay attention to the exposition of the class. 

Students help teacher to visualize the corresponding angles when 2 parallel lines are cut by a transversal. 

Students solve problems from book pp. 29, 35 and 36. 

 

 

III. Información complementaria

Recursos y referencias digitales
Adaptación y Accesibilidad
Instrumentos
Observaciones del Docente

Desarrollo Académico

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *