CENTRO UNIVERSITARIO FRANCO MEXICANO DE MONTERREY

PLANEACIÓN DIARIA PRIMAVERA 2O24

I. Información general

información de la sesión

Sesión #14
Etapa 1
Semana 3
Unidad:
Management Forms and Space
Semestre:
Primavera 2024
Docente:
Hiram Azael Cisneros Rodríguez
Clase:
Regular
Modalidad:
Bilingüe
Grupos: 42, 43

Similar triangles word problems, Learning evidence

Evidencia:
Física
Materiales:
Guía de Aprendizaje, Libreta y Pluma
Fecha: febrero 2, 2024

II. Plan de Clase

Estrategias de Enseñanza

Teacher offers the class

Teacher takes attendance

Teacher asks students to solve problems from pages 75 and 76 of the book where students they have to apply the similarity of triangles in real life contexts. 

Teacher ask students to draw the situation then solve the problems.

 

 

Estrategias de Aprendizaje

Students offer the class

Students respond to the attendance

Students read the problems of pages 75 and 76, then they draw the situation ans show it to the teacher, if situations are correct, they proceed to answer the problem. .

Students submit their work.

 

 

III. Información complementaria

Recursos y referencias digitales
Adaptación y Accesibilidad
Instrumentos
Observaciones del Docente

Desarrollo Académico

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *