CENTRO UNIVERSITARIO FRANCO MEXICANO DE MONTERREY

PLANEACIÓN DIARIA PRIMAVERA 2O24

I. Información general

información de la sesión

Sesión #41
Etapa 3
Semana 9
Unidad:
Management Forms and Space
Semestre:
Primavera 2024
Docente:
Hiram Azael Cisneros Rodríguez
Clase:
Regular
Modalidad:
Bilingüe
Grupos: 42, 43

Trigonometric functions: introduction

Evidencia:
Física
Materiales:
Guía de Aprendizaje, Libreta y Pluma, Laptop
Fecha: marzo 19, 2024

II. Plan de Clase

Estrategias de Enseñanza

Teacher offers the class

Teacher takes attendance

Teacher explains what the trigonometric functions are, their name, meaning, use and reciprocal functions.

Teacher asks students to work individually to identify the trigonometric ratios and the functions. 

Teacher ask students to work in teams to solve problems about the sides and angles in  right triangles.

Estrategias de Aprendizaje

Students offer the class

Students respond to the attendance

Students work individually to identify the trigonometric ratio missing, or the trigonometric function. 

Students work in teams to find the measure of angles and the size of sides in right-angled triangles.

 

 

III. Información complementaria

Recursos y referencias digitales
Adaptación y Accesibilidad
Instrumentos
Observaciones del Docente

Desarrollo Académico

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *